zondag 4 maart 2012

Altered book trial - uitprobeer Altered book

As I've mentioned in a previous post. I've entered the tutorial from Elizabeth. But there's "only" 1 new lesson every two weeks. And well on the internet there's so much nice stuff to find to do with alterd books that I just couldn't wait to start,therefore I've started with a trial altered book. Just to see how different techniques work etc.

Zoals ik eerder heb vermeld doe ik mee met de tutorial van Elizabeth. Alleen is er "slechts" 1x per twee weken een nieuwe les. En tja er is zoveel leuks op internet te vinden dat ik gewoon niet kon wachten om te beginnen, daarom ben ik met een uitprobeer altered book begonnen.  Gewoon kijken hoe verschillende technieken werken etc.


backgrounds
achtergronden


I've used stamps Spiral Flowers from Darkroom Door, clear embossing powder and Distress ink:aged mahogany. The pictures made it pink but it is more of a cherry collor.
Voor deze achtergrond heb ik stempels gebruikt va Darkroom Door; van de Spiral flower box. Deze ge-embossed met clear embossing poeder en daarna gekleurd met Distress Ink; aged mahogany. Op de foto is de kleur erg roze geworden terwijl het in het echt meer een kersenroze kleur heeft.

Background made with acrylic paint, and the drawing with acrylic ink.
Achtergrond gemaakt met acryl verf en de tekening met acryl inkt.





Pockets made from torn pages, some ribbon and eyelets. Original idea: click here
Insteek mapjes dmv gescheurde pagina's, met lint en eyeleds. Het originele idee: Hier


I hope you had a good weekend!
Ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben gehad!

Love Susan





3 opmerkingen:

Karen @ Pieces of Contentment zei

Looking good. You use a variety of techniques which add lots of interest.

Karen @ Pieces of Contentment zei

The last flower in my recent post was a bromeliad. I did a post recently capturing the stages of one opening.
http://piecesofcontentment.blogspot.com.au/2012/02/bromeliad-beauty.html
Quite an amazing plant.

Angenita zei

Aha, jij bent ook een ongeduldig type, heel herkenbaar :)
Ziet er goed uit!

Bedankt voor je reaktie op mijn blog. Ik ben ook echt heel blij met de mensen om mij heen.